Every minute of the day.

Bra helg, bra helg, bra helg. Trots att jag har varit sjuk halva veckan blev det faktiskt en riktigt bra helg. Igår var jag på landet med familjen; vi grillade, plockade av bären på vinbärsbuskarna, spelade kort och promenerade. Riktigt skönt. På kvällen fick jag skjuts hem och så kom min finis hit och firade vår elvamånadersdag och myste med mig.

Imorse låg vi och pratade jättelänge i sängen tills vi tyckte att det var dags för frukost. Efter frukost tog vi en promenad och sen gick vi hem och åt glass och svalkade oss med Corona, mmh!

Imorgon byter jag avdelning på mitt jobb, från kundtjänst till receptionen. Det känns riktigt bra faktiskt, det är så ansträngande att behöva svara i telefon, vara trevlig och hjälpsam, och samtidigt lugn även om en del kunder provocerar en och behandlar en som om man vore deras personliga slav. De allra flesta kunder är ju trevliga och uppskattar det man gör, men det är ändå de som är otrevliga som man minns, de präntas in i minnet på något sätt. I receptionen kommer jag ju också behöva svara i telefon, men de som ringer vill oftast bara bli kopplade till någon annan på kontoret så jag kommer inte prata så mycket i telefon som förut. Dessutom får jag frankera all post, hurra! Seriöst, jag vill ha en sådan maskin hemma, den är jätterolig!

Men nu ska jag baka mormors vinbärskaka, hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0