En sjuklings betraktelser, part 2.

Botanikk er det verste blomstene vet.
(Botanik är det värsta blommorna vet.)
- Nordahl Grieg

Visne blomster lyver ikke.
(Vissna blommor ljuger inte.)
- Nils-Fredrik Nielsen


Jag har fyra blommor i mitt rum, i fönstret. Ett spretigt paradisträd, en rosalila orkidée och två som jag inte kan namnet på. En av de två som jag inte kan namnet på trivs inte. Vad jag än gör så hänger den helt deprimerande och hela känslan i fönstret blir dyster. Det är som att den är alternativ och inte vill vara fin. Bara för att sticka ut liksom. (Inget ont om den för det, men ändå.) Fast en sak är lite rolig: trots att bladen hänger blommar den nästan hela tiden och är jättefin på det sättet. Jag förstår inte, ska den hänga sådär? Är det blommans 'grej'? Hm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0