Mat.

I helgen har jag och min fina pojkvän haft hela huset för oss själva. I fredags skulle vi egentligen gått på fest, men jag mådde inte bra så vi stannade hemma och lagade carbonara och såg på film istället.

Igår kom jag på den ypperliga idén att vi skulle äta oxfilé till middag - sagt och gjort. Vi åkte och handlade och sen lagade vi till biff med rosmarin- och vitlöksklyftpotatis och bearnaise. Det var hur gott som helst, mmh!

Imorse bestämde vi oss för att göra juice på morot, apelsin, äpple och grapefrukt i min alldeles egna råsaftcentrifug. Det måste vara typ den bästa uppfinningen någonsin, jag älskar den apparaten! Juicen blir så himla bra och god, och dessutom vet man ju exakt vad som är i så den är supernyttig! Hurra! Till middag idag åt vi hemmagjorda köttfärsbiffar med klyftpotatis (mersmak från igår). Det tog lite tid men det blev riktigt gott det med.

Resten av tiden vi inte har ätit (haha) har vi bara slappat och njutit av varandras sällskap. Fin, fin, fin helg.

Kommentarer
Postat av: Charlie

Det låter ju som ni haft hur fantastiskt och fint som helst! Avundsjuk på all den goda maten! <3

2011-08-24 @ 20:31:11
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0