8 dagar kvar

Ren och skär lycka! Jag har en sak kvar i skolan, en sak. EN SAK! Helt otroligt skönt. Herregud vad jag ska njuta imorgon, för då är allt jobb över, mumma!

Hade rollspel på samhällskunskapen idag och jag var utrikes- och försvarsminister för Amaso (om det nu hette så?) som var en militärdiktatur, haha. Match made in heaven, not. Jag övertygade alla om att det var bäst att nedrusta försvaret och istället ge bistånd till andra länder. Tyvärr blev vi utnyttjade av Amys land (!), vilket var typ det fattigaste landet någonsin. Deras plan var tydligen att vi andra skulle ge bistånd så de kunde bli en ny supermakt, eh? HAHA, "som tur var" hade vi ju diktaturen Bati som grannland och de tog allt fokus från Amys land, mohaha.

Det här rollspelet var i alla fall riktigt, riktigt kul. Första gången det händer på samhällskunskapen, om man bortser från Gollum-grejen, haha.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0