She's like a rainbow

Roligt att få åka till vårdcentralen för att man inte kan svälja. Ännu roligare att få en spatel nedkörd i halsen, höra läkaren säga att hon ser lite prickar i halsen och att det betyder halsfluss. Halsfluss utan feber. Tummen upp.

Så jag har inte varit i skolan idag. Eller, jag åkte dit imorse för att hämta religionsboken och prata med min svensklärare, men efter det åkte jag hem. Fast först tog jag en tur till apoteket för att hämta min antibiotika.

Jag kom att tänka på en sak när jag skulle ta piller nummer ett; varför måste de flesta piller vara vita, hudfärgade eller, det värsta, gråbeigevita? Vem kom på den idén? Jag skulle hellre svälja ett fint litet piller som är regnbågsfärgat eller så. Tänk vad glada alla sjuka människor som måste ta piller skulle bli, om de fick svälja regnbågspiller och inte fula gråbeigevita piller!

Som om färgen inte var nog så smakar mina piller konstigt också. Typ bränt gummi. Ugh! Men man får ju vara glad att man blir frisk snart i alla fall. Om tio dagar närmare bestämt. 
 

Regnbåge
Fin bild tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0