"M-o-u-s-s-e-r-a-n-d-e"

Förresten, idag höll jag på att dö av andra orsaker än värmen! Jag, Amy, Ullis och Alex satt i en minidatasal i skolan och jobbade med våra historiearbeten. Det satt redan några killar från trean där, men efter ett tag kom flera av deras kompisar. De satte sig vid varsin dator och surfade lite. Han som satt brevid mig kollade först på olika bilar som han "någon gång ska köpa", och sen kollade han upp olika viner. Efter ett tag ropar han till en av sina kompisar:

- Du Ludde, har du något tips på något bra mousserande vin?
- Ja vänta, jag kan kolla det.
En tredje kille ger ett exempel på ett mousserande vin. Så den första killen frågar skeptiskt:
- Hur kan du veta det?
- Men min pappa samlar ju på champagne.
En stund går och killen som skulle kolla upp ett vin säger:
- Du, hur stavas mousserande?

Haha, jag blev så chockad att det verkligen hände. Jag menar, det är ju inte ofta man faktiskt får höra skolans brats "in action". Jag försökte kväva mitt skratt, vilket var praktiskt taget omöjligt, men som tur var slutade vi då. Åh, det gjorde min dag.

Kommentarer
Postat av: Charlie

Haha, ska jag gissa att det är bratsen som får lida på tjuvlyssnat? ;P Herregud att du faktiskt fick uppleva dem! Jädrar. xD :P

2009-05-25 @ 20:08:25
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0