Saint Patrick's day

Från rummet intill hörs ljudet av en trumpet. Eller snarare ljudet av någon som inte spelat trumpet på väldigt, väldigt länge och nu ska försöka hitta rätt toner. Det går väl sådär, men det är trevligt att höra lite livemusik här hemma. Oavsett vilken nivå själva spelet ligger på.

Insåg att jag saknar min keyboard lite. Jag har ju inte spelat på åtminstone ett halvår, trots att den står på paradplatsen i vardagsrummet som vanligt. Det känns ju som att jag härmar pappa om jag sätter mig och spelar nu, plus att jag inte riktigt har tid. Måste ju prioritera det muntliga kemiprovet som jag har imorgon...

Förresten så har den här dagen varit helt knäpp. Jag tror att det berodde på överhettning av min hjärna eftersom jag envisades med att ha på mig en grön scarf hela dagen. Saint Patrick's day, ni vet. Dessutom var spanskan rolig idag för en gångs skull. Vi ska fota en massa på torsdag för vårt projekt; att göra ett alternativt slut till Todo sobre mi madre. Jag ska tydligen bli skjuten av min lesbiska exflickvän, som spelas av en kille. Ehm, ja... men det blir nog bra.

Och Emelie, jag glömde kameran... Förlåt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nej, ingen kamera! Nästa gång, nästa gång..



Hur är det med dig? Just nu räknar jag mest bara ner dagarna till påsklovet, ny blogg också. Beroende framkallande.

2009-03-25 @ 16:25:20
URL: http://konstruera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0