Oh, happy times

Tjoho, imorgon får jag gå till skolan! Det låter helt knäppt att jag vill gå dit, men vad gör man inte för att slippa ligga hemma och ha tråkigt hela dagarna? Dessutom kan man ju inte motstå längtan att träffa alla underbara människor där, särskilt med tanke på deras gulliga sms som gjorde mig piggare när jag var sjuk. Det finns ett sms som gjorde mig lite piggare än vad de andra gjorde. Jag säger bara "en typisk Amy-situation" så kanske de som känner henne förstår. Haha.

Idag har jag varit tvungen att ta igen på plugget som jag har missat. En del av det i alla fall. Först så översatte jag några meningar på spanska som jag ska redovisa på torsdag med min grupp. Vi kommer nog få bäst omdöme av alla, eftersom meningarna är kollade av en spansktalande person, haha. Tack Salv. Jag måste säga att det är väldigt praktiskt med spansktalande vänner.

Sen så har jag läst Candide av Voltaire också. Jag läste i en timme eller något sånt och vips så var halva boken utläst. Kapitlena är på typ tre sidor, så det är inte så svårt att förstå. Den är lite konstig, men jag gillar att Candide är positiv hela tiden.

Dessutom har jag fått en massa papper och broschyrer av morfar som handlar om miljön, framtiden och matbrist och liknande. Han vet att jag tycker att sånt är intressant, så när han var på föreläsning/debatt för någon vecka sen tog han lite info till mig. Så nu har jag ännu mer att läsa. Woho. Nej men det ska bli intressant faktiskt.

Nu ska jag läsa ut Candide. Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0