"Jag tänkte bara fråga hur du mår."

Jag är så fruktansvärt trött på att höra den frågan. Hur mår du? Som att det skulle hjälpa att prata om det. Nu. När det ändå är försent, för du har ju redan visat att du aldrig har lyssnat på mig. Eller oj, förlåt. Jag menar, visst du har ju lyssnat, men har du förstått något av det jag har sagt, har du insett vad det lilla du behövde göra var? Nej. Det kommer du aldrig göra heller, och vet du varför? Du förstår inte hur människor fungerar, du använder inte dina ögon och du ser inte det som vem som helst annars skulle se. För du saknar vanligt mänskligt socialt beteende.

Vad är du förresten rädd för? För något måste det ju vara, eftersom du inte ens kan stå för det du har gjort. Du vill att alla ska tycka synd om dig, för du mår ju så fruktansvärt dåligt. Men jag har ett litet tips till dig; lär dig av dina misstag, som andra människor gör. Gå inte i samma fälla tusen gånger. Då kanske du börjar må bättre, då kanske du kan börja förstå människor.

Förlåt att jag har slutat tro på dig, att jag inte längre litar på dig. Men du har dig själv att skylla, och den här gången förlåter jag dig inte.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hatar "hur mår du?"

överanvänder man frasen får den ingen betydelse, det blir en artighetsgrej och få bryr sig om svaret de får. Kändes skönt att få det sagt.

2009-03-16 @ 22:22:48
URL: http://lackk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0