Time to say goodbye

Idag träffade jag Amy och vi upptäckte KTH. Helt otroligt fint område med fontäner och fantastiskt gröna gräsmattor! Jag förstår inte hur vi har kunnat missa det.

Efter kanske en timme mötte vi Andrea och sen gick vi och fikade på Stockholms glass- och pastahus. Det var farligt gott. Jag smakade en glass som hette Caribbean Chocolate eller något liknande. Det var chokladglass med rosépeppar och grön och röd chilipeppar. Jag trodde att den skulle vara jättestark, men det var den inte, bara god! Sen åt jag chokladtryffelglass, cocosglass och en glassort som hette Teheran. Den var också jättegod, med pistaschnötter, saffran och rosenvatten. Mums. Haha fyra sorter, jag vet, men man måste ju passa på när man är där.

Anledningen till att vi träffades var att Andrea åker hem till Italien på söndag, så vi kommer inte ses något mer. Fast han säger att han ska komma tillbaka när han han gått ut skolan i Italien, alltså om ett år. Så vi får se. Men det känns lite trist att han åker. Han är ju faktiskt väldigt rolig.
 
KTH
KTH. 
 
Glass, 23 juni 2009
Glass i stora lass. Caribbean Chocolate och Teheran syns. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0