Ord

Tänk att ord påverkar en så mycket som de faktiskt gör. Både de man läser och skriver, de man säger och hör. 

Tänk att innebörden av ett ord är olika beroende på vem man frågar, beroende på vad man har upplevt, beroende på vem eller vad man associerar det till.

Som igår, när jag var på väg hem. Då såg jag en reklam för en plats där jag var för länge, länge sen, tillsammans med människor som betydde mer än jag anade då. När jag läste de där få orden på affischen kom allt tillbaka. Hur du var, hur du uttryckte dig, ditt särskilda finurliga sätt att beskriva allt från det enklaste enkla till det mest komplicerade av allt.

Ordens makt är stor, och just därför är det viktigt att man väljer dem med stor noggrannhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0