Geldrop, Holland

Jag är lite orolig. Jag läste nämligen i DN Söndag igår att bland annat Holland, Norge och Malta har konstig mat och om man åker dit går man garanterat ned i vikt. Det stod i en artikel om hur man lyckas med nyårslöftet, och just det här tipset handlade om att gå ned i vikt. Hur ska jag klara mig? Okej, jag vet att jag inte behöver oroa mig ännu, det är trots allt flera månader dit (men det går nog ändå rätt fort). Men jag kan ändå inte låta bli att föreställa mig maträtt efter maträtt som är konstigare än den andra.

Idag tittade jag därför i vår kartbok för att se var Geldrop ligger, som är staden vi ska till. Den ligger relativt nära gränsen till Belgien, och där är de ju kända för sin fantastiska choklad! Jag hoppas på att det har spridit sig till Geldrop så kanske man får choklad varje dag. Fast det är ju inte bra heller, jag vill ju inte behöva två säten i planet hem. Nej, men jag hoppas att jag är en av dem som tycker om holländsk mat. För seriöst, hur hemsk kan den vara?

Jag lovar att hålla er uppdaterade. Jag kan till och med skriva en superkrönika om deras mat när jag kommer hem.

Apropå kartan här nedanför. Geldrop är en ganska liten stad tror jag, men den ligger i alla fall i närheten av Eindhoven, som är precis till vänster om där det står "Germany". Om ni inte vet var Holland ligger i Europa, så ser ni det på minikartan i vänstra hörnet.

Karta över Holland

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ska du till Holland?

Firade nyår med bla holländare som var i Sverige på semester.

2009-01-08 @ 09:36:02
URL: http://lackk.blogg.se/
Postat av: Ulf

Gelprop är en mysig stad. God mat o dryck o framförallt jätte 3-vliga maänniskor. Skulle bo där i 2 år. Det blev 8 år. Prova en Uit-smeeter till lunch

2012-10-03 @ 10:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0