Behärska dig

Behärska dig, ja. Ett av mina absoluta favorituttryck. Jag vet egentligen inte varför, mer än att det passar in i de flesta situationer.

Som igår, då var jag på väg att säga något riktigt dumt, men så poppade det älskade uttrycket upp i huvudet; behärska dig, det är inte värt det. Och det var det faktiskt inte heller, även om personen i fråga praktiskt taget bad om att få det jag tänkte säga slängt i ansiktet. Men å andra sidan så har jag ju nästan varit på väg att säga det flera gånger förut. Till samma person dessutom, vilket tyder på att det kommer sägas förr eller senare. Men den dagen den sorgen. Eller lyckan, kanske. Den som lever får se.


Kommentarer
Postat av: josse

hahaa rappelle-toi heter det på franska xD

2009-03-03 @ 19:22:57
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0