Sommarminnen

Idag har jag sovmorgon till 11.30, som varannan måndag, och det är underbart. Jag kan äta frukost i lugn och ro, packa väskan i slowmotion och sitta vid datorn. Och självklart lyssna på musik.

Ni vet hur det är ibland, när man lyssnar på någon låt och så kommer man att tänka på något som man kopplar till den låten? Så är det för mig just nu. Jag lyssnade på A little more for little you med The Hives och kom att tänka på när jag och familjen var på väg hem till Stockholm sommaren 2007, från att ha spenderat en vecka uppe i Jämtland. I Jämtland hade vi varit på Storsjöyran och sett The Hives och hört Pelle skrika "ge fan i mina skosnören", när han slängde sig ut i publiken. Men i alla fall, så kom jag att tänka på när vi åkte genom någon småstad i Dalarna, för vi skulle stanna och äta. Väl inne på restaurangen hamnar vi brevid ett litet tjejgäng. Tjejerna babblar på om ditt och datt och plötsligt ringer en av deras mobiler. "Ja jag är i stan just nu", säger tjejen. Jag tittar ut genom fönstret, ser några småvägar slingra sig runt husknuten, ser en bensinmack, men framförallt ser jag en stor skogsdunge.

Det här är nog ett av mina finaste sommarminnen som stadsbo, att inse att jag faktiskt också skulle ha velat växa upp på landet. Tänk vad Stockholm skulle vara stort då.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja Ikea!

Åh, nej du hade inte velat växa upp på landet, har jag gjort, inte kul!

2009-02-09 @ 12:19:10
URL: http://batcave.blogg.se/
Postat av: Elin

Sådär tänker jag också. Som när min kusin säger att hon vill bo här. Man känner inte att det är något speciellt med Stockholm liksom. Det är lite småtrist när man tänker efter faktiskt..

2009-02-10 @ 01:35:38
URL: http://eliint.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du har rätt, man tröttnar på det man har.

Kommer ihåg att jag tyckte sthlm var stort när jag var liten, haha.

2009-02-11 @ 18:25:24
URL: http://batcave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0