Semmeldagen

Igår var det fettisdagen, vilken ingen kan ha missat. Jag och Jossan bestämde oss för att baka semlor, små hade vi tänkt oss, så vi kunde äta flera utan att få så jättedåligt samvete. Enligt receptet skulle de jäsa två gånger, först hela degen och sen när själva bullarna var gjorda. Efter första jäsningen hade ingenting hänt, så vi formade små söta semlor av degen, men efter andra jäsningen hade de små söta förvandlats till enorma monstersemlor. Eftersom Jossan och jag inte är kända som de mest ambitiösa, formade vi inte om jättebullarna, utan satte in dem i ugnen.

De blev helt klart godkända! Jossans lillasyster bad om att få en till, men vi skulle ju äta middag så hon fick vänta. Efter middagen åt vi en till, och jag förstår verkligen inte hur lilla Freddie kunde äta två semlor plus middag. Hon är ju inte särskilt stor, så vart tog allt vägen? Hmm... mystery. Jag kanske kan lyckas få några bilder som Jossan tog på semlorna igår. Jag lägger ut de här i så fall.

Förresten så laddade Jossan upp sin första youtubevideo igår, och hon blev otroligt stolt. Och eftersom jag är så snäll lovade jag att göra lite reklam för den här, så här är den:
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

äh har du aldrig hört talas om efterrättsmagen?! :p iaf bra med reklam för min video men obs den var inte så seriös heh...

2009-02-26 @ 21:51:55
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0