81st Annual Academy Awards

Jag överlevde Oscarsgalan! Jag höll mig vaken under hela galan, men i slutet var det svårt kan jag säga. Ögonlocken vägde flera kilo, vilket de gör fortfarande. Men jämfört med tidigare år var det enkelt att hålla sig vaken. Dels för att Hugh Jackman var värd och dels för att galans upplägg var totalförändrat. Tyvärr vann jag inte gissningsleken, utan min syrra vann med 8-4, hemskt.

För er som vill veta vilka som vann så kan jag ju skriva några av vinnarna här nedan. Resten hittar ni här.

Bästa film: Slumdog Millionaire
Bästa regi: Danny Boyle - Slumdog Millionaire
Bästa manliga huvudroll: Sean Penn - Milk
Bästa kvinnliga huvudroll: Kate Winslet - The Reader
Bästa manliga biroll: Heath Ledger - The Dark Knight
Bästa kvinnliga biroll: Penélope Cruz - Vicky Cristina Barcelona

Jag måste erkänna att tårarna rann när Heath Ledgers föräldrar och syster hämtade hans statyett. Deras tal var verkligen fint. Jag kan fortfarande inte förstå att han inte finns längre. 

Här nedan är i alla fall låten som vann kategorin bästa låt: "Jai Ho" av A.R. Rahman från Slumdog Millionaire.
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Heja heja!

Här har det uppdaterats!

2009-02-24 @ 16:29:22
URL: http://lackk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0