Salt och peppar

Det har varit jättedålig uppdatering den senaste tiden, men jag kan ta lite kort vad som har hänt.

Förra fredagen fyllde Freja 18 år, så vi var först hemma hos henne och åt och firade på kvällen. Lite senare gick vi ut och firade ordentligt på The Crib i Gamla stan. Det var riktigt, riktigt kul!

På lördagen åkte jag, Amy och Isabelle hem till Emil. Vi hämtade Danne, gick och handlade och sen gjorde vi sushi. Första gången jag åt sushi och så blev det hemmagjord, haha. Amy var lite orolig att jag inte skulle gilla det, men jag tyckte faktiskt att det var jättegott. Fast konsistensen på fisken är ju lite konstig...

I söndags åkte jag och en massa andra från min klass till Big Ben på Söder, där det var stand-up. Jag skrattade hela kvällen, till och med när vi upptäckte att tunnelbanan hade slutat gå och vi fick ta tre bussar för att komma hem. Amy hade bilen parkerad i Danderyd, så hon skjutsade hem några av oss, snäll som hon är. 

Efter helgen har det varit ganska lugnt. Det bästa som har hänt är väl att snön äntligen är här, woho! Samtidigt som det är extremt roligt att mula alla man känner och bygga snögubbar, är det mindre roligt att man måste ha tjocka sockor på sig och jag vet inte hur många tröjor för att hålla sig varm ute. Men vill man ha en vit jul får man väl stå ut med att vänta på bussen i kylan de sista skoldagarna... Snart jul, snart jul!
 


Freja med sin fina födelsedagshatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0