Oh happy day

För ovanlighetens skull ska det här bli ett glatt inlägg. Jag vet att jag har varit helt deppig och nere de senaste månaderna, men nu är det slut med det! Från och med idag ska det bli noll depp i Sofias liv.

Dagen började med att jag träffade både Elin och Becca vid bussen. Becca var väldigt hyper.. minst sagt ;) Men idag var det i alla fall Temadag: Kina för min klass, vilket betydde kemi med kinesiskt innehåll, typ prata om krut och fyrverkerier och labba lite med krut (tyvärr fick inte vi labba själva med krutet, men det blev en liten tomteblossliknande reaktion i alla fall). Därefter var det taiji (tydligen stavas det så och inte tai chi) med kinesiskläraren och det var jättekul! Alla klagade på hur ont de hade i låren, men jag tyckte mest att det kändes i vaderna. Efter det var det lunch och sen helt vanlig fysik, ganska okej lektion måste jag säga (jag tror att fysik börjar bli roligare och roligare i mina ögon, nu när jag förstår det mesta). Sist på dagen kom det roligaste av allt - att laga vårrullar from scratch! De blev ju riktigt bra och verkligen goda. Dessutom har jag och Ullis nu lite insider-info om hur man bäst skär morötter, klå det om du kan.

Just det! Måste bara be om ursäkt till alla "vittnen" till min "Sofia-är-tre-år-igen"-stund innan taijin idag. Haha, förlåt men det var bara kul att springa runt och leka lite :D

Lövet people!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Haha, jag bara hörde dig mest, men du verkade ju ha extremt roligt. :P Jag kunde iaf inte somna. xD

2008-09-24 @ 20:32:59
Postat av: Soffi

Haha, tack och lov för det! Jag tror Milla och Amy blev lite halvrädda :P

2008-09-26 @ 18:16:17
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0