Geometri, geografi, potato, potato, tomato, tomato

Idag har varit en bra dag. På första lektionen som var engelska fick vi ett överraskningsprov. Okej det kanske inte var så kul, men det gick ju i alla fall bra, det var relativt enkelt. Sen var det spanska. Jag har inte sagt det, men på sistone har spansklektionerna blivit tråkigare och tråkigare eftersom jag redan kan det vi går igenom (språknörd, I know ;)), men nästa år blir det steg 5 och då lär det ju i alla fall bli lite roligare och svårare. Vi fick se klart filmen vi började se i måndags, Amores perros, och den var ju... bra. Helt störd kanske är ett bättre uttryck, jag vet inte, den var så konstig och rörig så jag förstod nog inte hela poängen med filmen. Veckan efter lovet ska vi tydligen diskutera den, lycka! Vi fick tillbaka våra uppsatser också, som vi skrev förra veckan. Jag blev riktigt glad, för när jag satt och skrev den kändes det väldigt segt, orden ville inte fastna på pappret. Men min lärare sa till och med att hon var "imponerad" och att hon tyckte att uppsatsen var jättebra. That made my day.

Därefter var det superlång lunch som spenderades tillsammans med Freja, Emelie, Ullis och Jossan. Berättelsen om Dr Evil-skrattet kommer sitta i länge. Imagination or not? Oooh läskigt.

Sista lektionen var matte och det var faktiskt lite geometri med i uppgifterna, tänka sig! Tyvärr råkade jag utropa "åh, det är ju geografi!" inför min mattelärare, men jag ändrade mig snabbt.

Nu sitter jag och läser igenom lite texter, pratar med Jossan och säger hejdå till Daniel. Han ska till Irland utan mig, fast han har lovat att klappa ett får om han ser ett och hälsa till dom heta irländarna från mig, wie.

Nej nu ska jag fortsätta med mitt. Kanske är det dags att göra lite mat? Lövet people!

Var det bara jag som hörde fel eller sa du verkligen det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0