"Jag älskar sång och dans, men har väl alltid känt mig väldigt sådär... hindrad av min sjukdom."

Här sitter jag och skrattar åt en viss låt som det finns en hel del minnen till. Egentligen borde jag väl göra klart min mindmap inför svenskuppsatsen imorgonbitti, men jag har noll inspiration till att komma på idéer till en kärlekshistoria just nu. Aja, jag lär väl komma på något bra ikväll eller senare idag.

Gårdagen spenderades med att fira farfar som fyllde 85 år i fredags, grattis grattis :D Vi fick god mat och tårta, mums. Därefter åkte hela familjen till Skärholmen centrum eftersom syrran behövde nya skor till jobbet.

I fredags träffade jag Elin och Iris för första gången på jättelänge, wiie. Helt otroligt vad jag har saknat oss tre utan att ens märka det. Vi såg på Idol och jag bevisade att det visst säljs vita pumps nu i höst. Senare gjorde Jocke oss sällskap också, haha, han tog upp all plats i soffan och bestämde allt vi skulle se på tv. (Eller vi lät honom tro det i alla fall. Egentligen var det vi tjejer som bestämde som alltid.)

I torsdags var jag på bio med syrran, på Sergel för ovanlighetens skull. Vicky Cristina Barcelona hette filmen vi såg, i regi av Woody Allen. (Ja Amy, det är viktigt vem som regisserar.) Jag måste erkänna att jag aldrig gillat hans stil, men den här filmen var verkligen bra. Kanske gömmer det sig ett litet Woody Allen-fan i mig ändå? Oförutsägbar handling, bra skådespelare och underbar spansk musik var bara några av ingredienserna.

Men nu, åter till pluggandet och kärleken. Lövet people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0