"Waaah"

Spökkvällen igår blev riktigt lyckad, vi lyckades skrämma alla! Eller ja, förutom två tjejer (*host* fjortisar *host*) som sa "men ooj vad läskiga ni var då!" och sen gick därifrån. Det bästa var när det kom ett gäng kanske 9-10-åringar som förgäves sa "snälla skräm oss inte, vi vill verkligen inte det", men det triggade ju oss bara ännu mer, hehe. Till vårt försvar kan jag säga att man inte behövde gå spökrundan om man inte ville, så ja de fick ju faktiskt skylla sig själva.

Jag och Ullis stod tillsammans vid foten av en liten kulle, där det fanns massa nedklippta grenar och stora träd med tjocka stammar som man kunde gömma sig bakom. Det var perfekt! Vi slog lite på träden med ruttnande, nedfallna grenar så det ekade ett dunkande ljud genom skogen. Gissa om barnen blev rädda när Ullis sen hoppade fram och följde efter dem samtidigt som hon gjorde konstiga läten, och jag skrek och hade mig. Vår avledningsmanöver (en mask hängandes i ansiktshöjd i ett träd) var klockren. Ett barn sa skräckslaget "den har ju ingen kropp!". Haha, oh my gosh! :D

När vi var klara fick vi fika i ridhuset, mums, och sen begav vi oss hem.

Idag har jag skrivit på min historieuppgift, som jag fortfarande håller på med. Det går ganska segt nu, men jag tror att jag blir klar rätt snart. 

Imorgon är det skola och då ska jag på infomöte om gymnasiemässan. Lövet people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0