Hup Älvsjö!

Yay! När jag klev av bussen vid Mörby C när jag skulle hem från skolan igår, ringde något okänt nummer till min mobil. Men såklart svarade jag och det var en glad överraskning jag fick! Jag, Alexandra, Amy, Ullis och Isabelle ska få vara skolans representanter på gymnasiemässan i Älvsjö nästa vecka (torsdag till lördag, men jag vet inte vilken/vilka dagar jag ska vara där). Superkul ju! Vi kommer värva alla vi pratar med, you bet on it ;)

Igår var en helt okej dag, förutom när brandlarmet gick precis när vi skulle börja spela volleyboll på gympan. Så det var bara att bege sig ut i kylan i kalla gympakläder, burr. Några snälla människor iklädda stora jackor försökte ju faktiskt hålla oss icke-jackklädda varma, och en annan försökte på ett annat sätt vilket kanske inte var lika effektivt, men ja tack i alla fall.

Igårkväll hade jag och syrran film- och myskväll, fast maten (majskycklingklubbor och pommes strips) tog så lång tid att göra så vi bestämde oss för att se Idol istället. Jag var så trött så jag somnade efter det i soffan, fick dock höra att Lars åkte ut. Kul för honom :)

Just nu sitter jag och skriver på min historieartikel om patinomakare under Medeltiden, som ska vara inlämnad på måndag. Jag måste säga att det är otroligt vad jag kan fylla ut en text bra, för det finns inte så mycket info om patinomakare nämligen. Därför måste jag fylla ut med lite mer generella saker, som typ hur det var att leva under Medeltiden i allmänhet.

Ikväll ska jag skrämma små barn i Djursholms skogar, mohaha. Det kanske låter hemskt, men det är det inte. Det är Djursholms ridklubb som har spökkväll så jag, Ullis, Amy och några till har blivit anlitade som "spöken" av Jossan och Emelie. Vi får se om vi lyckas skrämma några, fingers crossed!

Det kanske kommer ett litet inlägg om hur det har gått imorgon, jag får se. Lövet people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0