Tell me why, I don't like Mondays

Idag är det söndag. Jag vet inte vad det är med söndagar, men de känns ganska deprimerande. Jag antar att det är för att jag vet att det är måndag igen dagen efter. Skola. Hurra. Fast den här veckan har vi Temavecka: Indien så det lär bli roligare än vanligt. Första lektionen imorgon: se filmen Monsoon Wedding. Jag tror att jag har sett den för jag känner igen titeln, men den var nog bra eftersom jag inte minns att den var dålig. Uteslutningsmetoden.

Igår hade jag roligt. Jag har inte skrattat så mycket på länge, väldigt länge. Och ändå säger folk att jag är glad konstant. Konstigt. Fast jag vet att jag skrattar hela tiden, men det är oftast inte på "riktigt". Det är ju inte som att jag falskskrattar, för det skulle jag aldrig göra. Men det är bara några få som har sett mig skratta egentligen. Undrar om de vet varför. Undrar om jag vet varför.

Snart ska jag på promenad med Elin och Iris. Jag ska nog dricka lite te innan. Warmth, that's all we need.

På tal om måndagar, eller ogillandet av måndagar. I don't like Mondays av Boomtown Rats från 1979.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0