"Jag tror jag har blivit lite mer fysisk på sistone"

Jag är jättestolt och mallig just nu, har berättat (skrikit ut) det här kanske tio gånger hittills för olika människor. Idag när jag och Ullis satt och jobbade med vårt Isaac Newton-projekt, skrev jag ner en formel som jag tyckte förklarade kraften enligt en av Newtons lagar (jag hittade på något som verkade rimligt). Det var någonting med p' (t) = F vilket är samma sak som (mv)' (t) = F. Haha, för er icke-naturare där ute säger jag bara att det har något med en förändring att göra, här var det rörelsemängdsförändring.

Men i alla fall, så behövde vi ett exempel och eftersom vi inte kom på något själva hämtade vi vår fysiklärare Marcus. Han läste igenom det vi hade skrivit och sen sa han en annan formel: F = ma. Men Ullis sa att vi ville ha en formel med tid (t) i och då visade vi min formel. Han sa att den fungerade men att man inte lär sig den förrän i fysik B... "Eller nej, den kommer ni inte ens lära er där". Han såg lite chockad/förvirrad ut efteråt, haha. Jag vet inte om det var för att han tyckte att jag var otroligt smart eller om det bara var för att han gjorde sin vanliga min. Jag är nöjd oavsett.

När jag berättade det här för Jossan, frågade hon om jag hade sagt det utan anledning eller som svar på en fråga. "Joo Marcus det är nåt jag alltid tänkt på, när man adderar dragningskraften med cirkelns luftkonditionering..."
Och det var därför Josefine böt till sam-sam.


Isaac Newton
Isaac Newton. Vilken fantastisk frisyr, am I right?

Kommentarer
Postat av: ull

hahaha! klockrent! :D

men ditt uttal asså!! "P-priiiiim" ;P

newton=the poodles förfader no.1

2008-12-15 @ 22:16:08
Postat av: Soffi

"Så det ska vara en prick där eller..?"

"Det är ett priiiimtal."

"Jaha.. det ser jättefint ut, tjejer."

xD



Haha ja! Hans näsa är också pretty cool.

2008-12-16 @ 10:07:59
URL: http://greenshoes.blogg.se/
Postat av: Jossan

heting den där newton



:p

2008-12-20 @ 00:12:26
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/
Postat av: Soffi

I knoow ;)

2008-12-20 @ 18:21:41
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0