"Jag måste gå och skaffa mig ett porträtt av henne."

Okej, jag måste erkänna att jag inte trodde på min svensklärare när hon sa att Mycket väsen för ingenting skulle vara rolig. Men här sitter jag och skrattar åt en komedi skriven runt år 1600. Det roliga är ju såklart själva texten, men namnen är inte så dumma de heller.

Borachio. Lite likt spanskans borracho = full.
Balthasar. Behöver jag säga någonting mer?
Dogberry. Jag skulle vilja se ett sånt bär.
Stenkol. Kan man verkligen heta det? Vill man verkligen heta det?

Jag är så glad att jag inte valde Molière. Go Shakespeare!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Döm inte ut Molière, han är faktiskt rolig. ;)

2009-01-06 @ 15:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0