År 2008:s allra sista inlägg

Att skriva eller inte skriva ett "Året 2008"-inlägg.
Nej, jag tror inte att jag ska skriva ett... dels för att jag inte har tid, dels för att ja, vad ska jag skriva? Eller okej, jag kan ju skriva ett litet omdöme i alla fall.

För mig är år 2008 något jag kommer minnas för evigt. Töntigt, jag vet, men faktiskt så trodde jag inte att jag någonsin skulle få ett sånt här år. Tänk vad mycket som har hänt egentligen. Inte för att jag tänker skriva det här, så till er som vill veta: de é zynd. (Nej, jag kommer aldrig sluta använda det uttrycket. Tack Stefano.)

Nästa år hoppas jag och håller tummarna för att alla som jag känner som deppat över olika saker (inklusive mig själv) ska få ett riktigt bra år. Men en liten varning dock: lova inte för mycket i era nyårslöften, det brukar ändå sluta med att man bryter dem. Själv ska jag lova mig att ha riktigt roligt år 2009. Inga dalar som i år... eller det är klart, några måste ju finnas för att man ska nå topparna också, men jag vill inte försöka bestiga Mount Everest eller så... jag nöjer mig med Åreskutan nästa år. Den är ju faktiskt inte så svår att klättra upp på. "Som en älg", som mamma sa om min klättringsstil när jag kämpade mig upp där för något år sen.

Nu ska jag äta nyårssupé med familjen och faster. Ett riktigt gott nytt år önskar jag er alla.

Och Emelie, Grinchen finns inte mer, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, jo jag tror nog det. Men vem vet, julen 2009 kanske blir bättre!

Hur var ditt nyår?

2009-01-03 @ 11:59:03
URL: http://lackk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0