Inspiration.

Den här dagen har varit helt fantastisk.

Efter kemin, matten och fysiken, där vi bara hade repetition från ettan och diagnos på matten, kändes det skönt att få gå till svenskan där man oftast slipper använda hjärnan allt för mycket. Vi har fått en ny lärare eftersom vår förra fick barn, men det är inte vem som helst, det är programchefen för naturprogrammet. Vi visste att hon var en bra lärare, men inte att hon var så här bra! Direkt när hon började prata var det som att alla tystnade, fokuserade och tog in vartenda litet ord hon sa. Hon pratade om studieteknik och om nåt program som vi ska få använda för att se vilken teknik som passar oss bäst. Det var som att allt hon sa stämde in på någon av oss, completely unbelievable.

Vi hade vår allra första historielektion idag också. Vi fick fylla i lite papper och sen fick vi en tidslinje där vi skulle placera ut minst fem historiska personer och några epoker. Jag har aldrig varit en kunnig historieelev, så den där tidslinjen visade sig bli riktigt rolig att göra. Jag placerade ut Shakespeare, Thomas Cook, Jesus (som föddes 30 e.Kr. right?), Gustav Vasa och nån mer på helt rätta platser. När jag skulle placera ut några epoker valde jag först Medeltiden (som jag placerade på 1500-talet på min tidslinje) och sen Renässansen (som jag placerade ut på 1600-talet). Go Sofia! Men som tur är sa vår lärare att det inte skulle räknas med i betyget, phew.

Vi åt lunch med vår kära sammare också (mitt lingon <3) och pratade matte framför henne. Gissa om hon blev glad? :D

Lövet people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0